DK EN

Ny bog: En af fremtidens vinderbutikker ligger i Holstebros gågade

En af fremtidens vinderbutikker ligger i gågaden i Holstebro. Hemmeligheden er et mix af at have skabt en af Danmarks største onlinebutikker for smykker og ure og samtidig fatsholde en fysisk butik. Det afslører en helt ny bog “Vinderbutikker”, som netop er udkommet.

 

En af Danmarks største forhandlere af ure og smykker fra flere af de førende mærkevarer ligger på 2. sal i en bygning på gågaden i Holstebro. Herfra sendes der hver dag hundredvis af pakker til hele landet, men samtidig kan kunder gå ind i Ulsted Ure & Smykkers snart 75 år gamle traditionelle butik i stueplan.

Indehaver Thomas Lykke Ulsted mener, at fremtiden er at have begge slags butikker, og hans model og hans virksomhed kåres nu af en ny bog til ”vinderbutik”.

 

 

Thomas Lykke Ulsted tror, at fremtiden hverken er en fysisk butik eller en webshop, men at have begge dele i sammenhæng. Den model ser d aogså ud til at virke.  udkommer om kort tid.

41-årige Thomas Lykke Ulsted er uddannet automekaniker og arbejdede nogle år som bilsælger. Men nu har han sammenskruet opskriften på, hvordan en ur- og smykkebutik skal udvikle sig. I gågaden i Holstebro kombinerer han en traditionel forretning i stueplan med en webshop i overetagen. Nu afsætter han flere smykker og ure på nettet end i den fysiske butik.

Halvdelen af de otte ansatte arbejder med websalg

Webbutikken Goldentime i Holstebro er i dag en af Danmarks største forhandlere af ure og smykker fra nogle af de største mærkevarer og sælger også hvert år 500-600 eksklusive kuglepenne og fyldepenne fra mærket Mont Blanc til en gennemsnitspris på 3.000 kr. Halvdelen af de otte ansatte i Holstebro arbejder med netsalg, resten passer butikken.

 

Goldentime har fået et godt ry blandt netkunder. Over 6.000 personer har vurderet shoppen på Trustpilot og 96 % giver karakteren ”fremragende”. Her er det Ditte Sommer, der gør de næste forsendelser klar.

Thomas Lykke Ulsted tror, at fremtiden hverken er en fysisk butik eller en webshop, men at have begge dele i sammenhæng. Den model vækker opsigt. Hans virksomhed kåres nu til vinderbutik i en ny bog, som netop er udkommet.

Læs mere om bogen “Vinderbutikker” her.

– Hvis vi ikke havde en fysisk butik, så kunne vi ikke få lov at sælge flere af mærkevarerne. Vores leverandører stiller stadig stigende krav, fortæller Thomas Lykke Ulsted
Goldentime har fået et godt ry blandt netkunder. Over 6.000 personer har vurderet shoppen på platformen Trustpilot med online-anmeldelser, og 96 % giver karakteren ”fremragende”. Dermed er den vestjyske webshop i top i flere kategorier.

Thomas Lykke Ulsted foran butikken i Holstebros gågade sammen med nogle af kollegerne.

Forretningen i Holstebro stammer fra 1949 og er oprettet af Thomas Lykke Ulsteds farfar. Hans far og onkel har også drevet den, inden barnebarnet overtog i 2005. Få år senere ville han gerne have en hjemmeside med præsentation af butikken, og det udviklede sig til også en webshop. Den drives i samarbejde med webbureauet MCB i Holstebro

Resultatet er fordoblet over 2 år til 2 millioner

Over to år er det samlede resultat mere end fordoblet til over 2 millioner kr. Selv om den største omsætning kommer fra nettet, så er omkostningerne også store. Thomas Lykke Ulsted betaler for eksempel ikke mindre end omkring 100.000 kr. om måneden til Google for at ligge højt på siden, når mulige kunder søger efter ure eller smykker.

Succes på nettet er ikke gratis. Thomas Lykke Ulsted betaler omkring 100.000 kr. om måneden til Google for at ligge højt på siden

Hjemmesiden sælger ure op til en pris på omkring 50.000 kr. Thomas Lykke Ulsted mærker, at flere og flere får en passion for eksklusive ure. Ikke mindst i år efter aktiekurserne er faldet, og hvor velhavere leder efter andre investeringsmuligheder. Han kender til et ur, der blev solgt for 140.000 kr. i januar i år, men allerede nu kan sælges til 170.000 kr.

@erhvervsforumholstebro