Den første del af Social Media Days samlede ikke mindre end 120 morgenfriske deltagere. Efter en sprød omgang croissanter og kaffe fik de serveret den nyeste viden om Facebook og LinkedIn fra fire af landets dygtigste SoMe-eksperter.
Vi har spurgt en håndfuld deltagere, hvorfor de deltog, og hvad de tager med fra dagen.
Jan Nonboe, selvstændig – diskoteksejer og medarrangør af Vi ELSKER 90’erne.
– Jeg vil gerne blive klogere på, hvordan jeg bruger tiden rigtigt på de sociale medier. Det er jo efterhånden en zoologisk have, hvor man ikke ved, hvilke dyr man skal se på – og i hvilken rækkefølge. Så jeg er med for at få mere struktur på min måde at tilgå de sociale medier på, siger en grinende Jan Nonboe.
Marie Bastrup, butiksejer af 20tolv.
Netop struktur i arbejdet med de sociale medier er også en af de ting, som butiksejeren af 20tolv, Marie Bastrup tager med.
– Det har været en super god dag med relevante indlæg. Jeg blev især inspireret af Tobias Egmoses oplæg i forhold til at sætte sin indsats på sociale medier i system – også på et mere strategisk niveau. Det er helt sikkert noget, jeg vil tage med hjem og prøve på, siger Marie Bastrup.
Gitte Bækstrøm, marketingassistent og Christina Jensen, grafisk designer hos Wiley X.
Kollegaerne Gitte Bækstrøm og Christina Jensen havde tagen vejen fra brillefirmaet Wiley X i Vemb til SoMe Days i Musikteateret i Holstebro for at få konkrete værktøjer til deres brug af sociale medier, og i følge dem begge levede dagen op til deres forventninger.
– En god pointe fra i dag er at være opmærksom på relevansen i dit indhold. Du skal være relevant for din målgruppe, uanset hvilken platform du er på, siger Christina Jensen, mens kollegaen supplerer:
– Det er mega fedt at høre om cases fra nogen, som man kan forholde sig til og blive præsenteret for ægte tal, som vi kan tage med tilbage til vores arbejde og se, hvordan det virker, eller om vi skal gøre noget anderledes, siger marketingsassistent Gitte Bækstrøm.
Nina Nygaard, indehaver af Nygaard Smykker.
Indehaveren af Nygaard Smykker fortæller, at hendes business nærmest lever af de sociale medier.
– Jeg er aktiv på Facebook og Instagram og håber at komme i gang med TikTok, så det her arrangement er helt perfekt for mig i forhold til at lære, hvad der rører sig lige nu.
– Facebook er for eksempel stadig relevant, især til at annoncere, og det er en platform, vi fortsat skal være til stede på. Og så hæfter jeg mig ved, at Reels-funktionen kommer på Facebook. Det er en funktion, som jeg har været klar over at bruge på Instagram, og nu kan jeg snart genbruge samme indhold på Facebook. Det gør det lettere, når man sidder alene med det som jeg, siger Nina Nygaard.
Morten Pank, medindehaver af Svane Køkkenet, Holstebro.
Som en del af en kæde foregår en stor del af Svane Køkkenets markedsføring på nationalt plan, men medindehaveren af Svane Køkkenet i Holstebro meldte sig alligevel til Social Media Days for at få viden om, hvordan han kan udfordre tilgangen til sociale medier.
– Vi får meget sparring gennem vores nationale markedsføring, men jeg føler nogle gange, at det går hen over hovedet på mig, så jeg er med i dag for at tilgå det på en mere konstruktiv måde. Jeg vil gerne blive klogere på, hvordan jeg kan udfordre vores nationale markedsføring på en inspirerende måde og i sidste ende blive eksponeret mere, forklarer Morten Pank.