DK EN

Nyt hovedkvarter og masser af nye medarbejdere til Creative Force

Software-virksomheden Creative Force har i dag langt de fleste medarbejdere ude omkring i verden.  Nu vil selskabet udvide  staben i Holstebro betydeligt

 

Hamburg, Amsterdam, London, New York, Montreal og mange flere store byer. Software-virksomheden Creative Force har spredt mange af sine medarbejdere tæt på kunderne rundt om i verden. Men nu skal hovedsædet i Holstebro styrkes. Her skal der ansættes yderligere cirka 50 ud over de nuværende otte. De nye skal blandt andet tiltrækkes af, at de kan få en lækker arbejdsplads.

Creative Force rykker næste forår og sommer ind i en ny 1.500 kvadratmeter stor bygning ved erhvervsparken Nupark i Holstebro. Den opføres med høj kvalitet og international standard med blandt andet en kantine, der nærmere vil være en restaurant. Det er ejendomsudviklingsfirmaet Krabbe A/S fra Holstebro, der står for byggeriet, og Creative Force lejer det hele.

 

Ledelse og ejerne i Creative Force. Fra venstre Thomas Kragelund,  Thomas Green og Tejs Rasmussen. 

It-firmaet har kun ét år på bagen som selvstændig virksomhed. Creative Force har udviklet et processtyringsværktøj til produktion af indhold til e-handel. To af ejerne stødte på behovet, da de var medejere af it-firmaet Pixelz, der bearbejder produktbilleder, og som også har haft sin start i Holstebro.

Solgte til svensk kapitalfond

I dag er Pixelz solgt til en svensk kapitalfond, og i forbindelse med den handel fik Thomas Kragelund og Tejs Rasmussen en aftale om at trække Creative Force ud og satse 100 % på det firma. Senere er revisor Thomas Green trådt til som medejer og økonomidirektør.

Pixelz og Creative Force er i dag partnere og leverer mange kunder til hinanden. De har også begge en stor stab af udviklere og andet personale i Hanoi i Vietnam.

 

Testimonialvideo med en af kunderne, den internationale onlinetjeneste Nuuly, som lejer modetøj ud via nettet

Store internationale koncerner er kunder

Creative Force har foreløbig kun én dansk kunde, men det er en af de store, nemlig tøjvirksomheden Bestseller. Ude i verden benytter en række meget store koncerner sig af it-platformen.

I København har Creative Force et par medarbejdere, men det har aldrig været på tale at rykke hovedsædet væk fra Vestjylland.

– Hvis vi skulle bo et andet sted, så ville det være mere oplagt med London eller New York end København. Men vi har vores netværk her, og vi tror, at vi med de nye faciliteter kan tiltrække højtuddannede medarbejdere inden for software, design, markedsføring, HR og administration, siger Thomas Kragelund.

Det nye hovedsæde kommer til at ligge bogstaveligt talt for enden af motorvejen i Holstebro. Det er tanken, at medarbejderne skal være medejere af Creative Force – igen for at tiltrække og holde på dygtigste.

 

Sådan kommer det nye hovedkvarter for internationale Creative Force til at se ud (Tegning: Krabbe A/S)

Nyttig viden hvis du vil starte virksomhed eller flytte dit CVR-nummer til Holstebro Kommune

@erhvervsforumholstebro